ФІЗИКА - ДИВОВИЖНА НАУКА!!!            ФІЗИКА - ЦІКАВА НАУКА!!!             ФІЗИКА - ОСНОВА УСІХ НАУК!!!

четвер, 5 червня 2014 р.

Розроблена технологія повного уявного управління польотом літака

Керуючи сучасними літаками та іншими літальними апаратами, пілоти використовують штурвали, ручки педалі і безліч інших елементів управління, що перетворює це справ у досить складний процес. Але з наукової фантастики нам досить добре відомі системи, що дозволяють керувати космічними кораблями, літальними апаратами, бойовими роботами і автомобілями за допомогою систем уявного управління. І, перетворюючи поняття наукової фантастики в існуючі факти, дослідники з Технологічних університетів Мюнхена і Берліна розробили першу систему, що дозволяє пілотам керувати літаками лише з допомогою "сили" думки. Згідно дослідникам, проведена ними демонстрація не тільки довела не тільки саму можливість такого управління, але і те, що уявне управління може забезпечити досить високий ступінь точності.

Незважаючи на те, що сама ідея уявного управління здається трохи фантастичною, особливо нічого фантастичного в цьому немає, в основі технології лежать давно відомі і відпрацьовані часом методи обробки сигналів. Проект системи уявного управління був виконаний у рамках європейського проекту "Brainflight", кінцевою метою якого є розробка спеціального шолома для пілота, оснащеного матрицею електроенцефалографічних електродів. Ці електроди зчитують картину електричних сигналів діяльності головного мозку, а спеціалізований алгоритм, розроблений берлінськими дослідниками, виділяє із загальної картини тільки ті сигнали і образи, які мають відношення до процесу управління, і перетворює їх в команди, що передаються виконавчим агрегатів літального апарату.


Звичайно, технологія, розроблена німецькими вченими, ще жодного разу не перевірялася на реальних літаках. Для відпрацювання всіх складових частин системи використовувався авіаційний симулятор. У випробуваннях були задіяні сім учасників, що мають різний рівень пілотування, від досвідчених пілотів до абсолютних новачків у цій справі. Але отримані результати здивували навіть самих дослідників. Кожен з учасників виявився здатний керувати літаком з точністю, достатньою для отримання ліцензії пілота, кожен з людей утримував літак при посадці в межах 10 градусів від заданого положення в середньому 8 із 10 разів. Практично всі учасники здійснили успішні посадки в умовах поганої видимості, ніколи не торкаючись елементів управління літака.

Як стверджують дослідники, розробленої ними технології потрібно пройти ще цілий ряд модернізацій і доробок, перш ніж її можна буде використовувати на реальних літальних апаратах. Насамперед це полягає в тому, що існуюча система абсолютно не забезпечує ніяких зворотних зв'язків, які є одними з головних складових відчуттів пілота під час польоту.

"Кінцева мета нашого проекту полягає в тому, щоб зробити польоти доступними більшій кількості людей", - розповідає Тім Фрік (Tim Fricke), інженер з Мюнхенського технологічного університету, - "За допомогою системи уявного управління польотом буде простіше і легше. Це зменшить фізичне і психологічне навантаження на пілота, що сприятливо позначиться на безпеці польоту. Пілоти отримають більшу свободу переміщення в рамках обмеженого простору в кабіні і можливість виконання інших додаткових завдань".
Джерело:  www.on.ua/ Новини

Немає коментарів:

Дописати коментар